Hati Yang Sering Berbolak Balik

Ya Tuhanku..
Janganlah Kau bolak balikkan hatiku..

Jika aku bersahabat..
Kekalkan persahabatan itu hingga ke Jannah..
Jika aku mencintai dan dicintai..
Biarkanlah perasaan itu kekal ke jalan yang Kau redhai..

Sahabat..
Ampunkan segala salah silap ku..
Dimana sahaja kamu berada..bagaimana persahabatan itu dimulai..janganlah ia diakhiri..
Aku mengaku yang diri ini terlalu mengikut perasaan amarahku..
Tidak mahu aku mengumpul rasa benci kamu atas kesilapanku..
Aku sendiri tidak mampu memaafkan kesilapanku..apa ntah lagi orang lain..
Maafkanlah aku..
Aku hanya manusia biasa..
Sebelum aku pergi..
Aku mahu tenang bersama kalian..
Janganlah dibuang segala ukhuwah yang telah terbina..

Sayangku..
Jika benar kamu wujud..
Maafkanlah aku kerana belum masanya untuk kita bersua muka..
Apa kita pernah berselisih? Atau kita teman seperjuangan?
Ahhh..sudahlah..
Takmahu aku berteka teki..
Siapalah kita untuk menentukan hari esok..
Aku menyerahkan segalanya kepada Ilahi..
Tuhan itu tidak mahu kita membazir masa..
Bila tiba masanya, Dia akan izinkan kita bertemu demi ikatan yang tiada penghujungnya..
In shaa Allah..aku menunggumu disini..

Baru-baru ni.. tini  tengok dekat berita pasal peristiwa berdarah di tanah suci Mekah..
Mula-mula runtuhan kren..
Lepas tu hotel terbakar..
Disusuli pula dengan rempuhan di Mina..
Risau??
Siapa tak risau..
3 bulan lagi tini akan menjejakkan kaki ke sana dengan mama babah..
Harap-harap semuanya baik-baik belaka..
Babah pesan..3 bulan sebelum pergi..byk perbersihkan hati..
Supaya nanti disana..hati akan tenang mengadap Allah..
Jika apa-apa berlaku disana..
Redhakanlah hati untuk menghadapi segala ujian..
Walau diri ini terkorban sekalipun..
SubhanAllah..gerunnya bila terfikir pasal tu..
Sungguh diri ini seorang pendosa..
Hati..
Mulut..
Telinga..
Mata..
Semua tak terjaga..
Malunyaa nak mengadap Allah..

Sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun..
Siapalah kita jika Allah tidak mengampunkan dosa-dosa kita..
Ambil lah pengajaran dari apa yang tini perkatakan ini..
Pengajaran ini juga adalah untuk diri tini juga

Masa muda kita ini bukanlah masanya untuk bersuka ria dan menunggu tua barulah nak bertaubat..
Ingat..
Syarat mati itu bukanlah tua..
Boleh jadi esok..
Boleh jadi sebentar lagi..
Tini juga terfikir..
Sempat ke tini hidup lagi untuk pergi ke Mekah nanti..
Allahu..
Tini berharap sangat tini dapat menjadi tetamu Allah nanti..
Aamiin..

0 comments: